Därav min ;)... jag vet ju att du har en klar uppfattning om vad för spelare man behöver för 2-3. Men det är ju inte bara SFn det hänger på. i 2-3 är det ju inte SF mot SF, PF mot PF, C mot C osv... Din gubbe på C kan väl inte ha mycket att skryta med varken på ID eller OD, krutet är väl på IS och Reb..
Men att bara kalla det för en rejäl skräll är att förenkla det hela lite för mycket.
Att returerna blir så tight är väl för att du skjuter många fler skott, = fler chanser för mig att ta enkla returer. Speciellt med tanke på hur få returer det blev över huvud taget, så gör ju dina 14 extraskott en hel del för totala returfördelningen..
Sen får man ju fråga sig varför jag skjuter en högre procent än du. Är det bara årets flytmatch från min sida, eller har det något att göra med att mitt flow är långt över ditt OD? Å min OD långt över ditt flow.
Jag kan inte Low post så bra, men antar att den är mer låst vid att söka i första hand passning till C under korgen och andra hand PF än Look inside där det är fritt fram för alla att söka insidan..En Guard med driving och IS brukar lyckas bra mot 2-3..
Jaja.. betygen är inte allt brukar det heta.. men det enda jag vet är att jag gillar mina chanser med exakt samma inställning, lag och taktik om vi möts igen...