Äh, den där jämförelsen gör ju mer skada än nytta. I Hattrick jämför transferjämförelsen åtminstone någorlunda samma sekundära skills, men här i BB känns det som att bara det högsta betyget jämförs. Det finns också rätt gott om spelare som bara är tränade i en enda förmåga, och som kan ha ex JS på 17, och jämförs mot alla andra med JS på 17, oberoende om övriga skills är på 3 eller 20. Så tolkar iaf jag det.
Så det enda jämförelsen gör är att jag tror att du är helt tokig som lägger ut din spelare för 900k, och jag vägrar köpa för det priset, trots att din spelare antagligen är värd ungefär det priset.
Jag som verkligen försöker bygga upp ett ok SBBL-lag tycker mig märka att bra spelare för SBBL med ok sekundära förmågor går runt 700k-1 mille per spelare. Jag tror inte jag kan bygga upp ett lag där spelarna kostar 3-400k om jag inte vill ha ordentliga löner, vilket man ju ändå går back på i längden.
Vill man vinna SBBL utan lönemonster och med fina sekundära skills gissar jag att varje spelare kostar mellan 1-2 miljoner, men jag kan ha fel, för det är så utanför min budget att jag knappt har tittat på sådana spelare, och alltid börjat dregla så mycket när jag väl gjort det att tangentbordet runnit bort.