Efter en snabb analys av min match så tackar jag min lyckostjärna (Inte Tautrimas, utan den på himlen) att jag vann.
Efter 9 minuter går min PG sönder, in kommer en 30-årig bänknötare med 3k i lön... Han ställs mot rutinerade 31-åringen Telling som har 88k i lön. Jag körde man-man och valde Strictly Follow Depth Chart. Som tur var hade Telling bara Respectable i form.
Börjesson, min reserv PG tar 3 returer, skjuter 1-13 och dishar ut 5 assist på 37 minuter får betyget 5.0 och håller Telling till "bara" 31 poäng och 10 assist. Anmärkningsvärt är att Börjesson bara har 1 TO medan Telling har 3.
Antar att Tabor tog ansvaret och drev upp bollen under större delar av matchen.
A-Torp stängde ner min inside totalt, det är det få som lyckats med. Min "homeboy" Igelling sköt oerhört dåligt, bara 3-18 vilket är bottenrekord. Även Fanoureas som scorar på allt och alla hade det lite jobbigt, 7-16.
Som ni säkert förstår så förstörde mina skyttar den 2-3-zon som A-torp ställde upp med.
SG Tabor, 7-8 från trepoängslinjen gjorde 40 poäng och SF hostade upp 29 poäng.
Det jag vill ha sagt är att man ska vara mycket försiktig med zon-försvar... självklart inte mot mig ;-)
Men det som avgjorde i slutet var ändå Igelling som satte en dunk och fyra straffar i slutminuterna.