Ja, jag ska inte påstå att jag VET hur saker och ting fungerar, utan jag utgår från det jag själv upplevt kombinerat med det jag läst på forum av initierade coacher/managers.
Att jag skulle sluta är såklart en starkt överdrift, men jag skulle bli förbannad hur som helst.
Ditt yttre försvar slår nätt och jämnt hans anfall, 11hög mot 11låg.
Ditt inre försvar slår nätt och jämnt hans anfall, 7hög mot 7låg.
Ditt yttre anfall är 2 steg sämre än hans yttre försvar, 8 mot 10.
Ditt inre anfall är 3 steg sämre än hans inre försvar.
Du blir dessutom krossad i returtagningen med tre steg, betyg 5 mot 8.
Han satsar mer än du.
Men betyg är en grej, resultat en annan.
Jag köper inte att hans ID-betyg inte betyder något, tvärtom så gör det att dina insidespelare har väldans svårt att hantera bollen, passa och skjuta. Och eftersom hans yttre försvar också var starkt så har dina spelare helt enkelt svårt att ta sig upp i plan, hitta bra passningar och ta sig till korgen, a.k.a. svårt att göra poäng.
Dessutom så anpassar ju båda coacherna lagen allt eftersom matchen går, enligt reglerna.
Men vi släpper det här nu, det var ju bara en match, men jag tycker det är lite kul att diskutera så här.
Vi har bevisligen lite olika syn på hur taktikerna ska/bör fungera och hur de egentligen fungerar.
Jag har inte kollat play by play på matchen och sett var skotten kom ifrån, hur mkt tid det var kvar på skottklockan, hur många "assist" som aldrig blev assist för han missade skottet, eller vem/vilka som försvarade mot Ravanello. Hade säkerligen gjort det om det var mitt lag.