Jag sitter och dödar några minuter och kollade just upp transferjämförelsen på min startfemma:
Postolski, Zlatanov, Giménez, Fanoureas och Haydock (Maldunas fick 'Very few players like Uldis Maldunas have been transferred recently').
De är värderade till mellan 200k och 500k som lägst och 350k och 950k som mest.
Det är inte helt oväntat SF Giménez som är värderad till mest 400-950K eftersom SF varierar så oerhört i build och pris.
Nu är ju inte Giménez någon super-SF och den i startfemman som är sämst, ändå mest "värderad".
Den mest effektiva spelaren jag har, Fanoureas, är värderad till 200-350k.
Startfemman är "värderad" till 1.950-3.550k ett spann på 1.6 miljoner. För 2 miljoner kan man alltså teoretiskt köpa ihop en helt klart SBBL-duglig förstafemma. Åldern på spelarna är 27-31, inga duvungar direkt, men heller inte lastgamla... än.
En sak undrar jag: Övervärderar jag mina egna spelare så mycket?
Jag kan inte tänka mig sälja Fanoureas för under 900k, inte heller Postolski eller Zlatanov för under miljonen för att ta några exempel. men de blir inte sålda de gånger jag lagt ut dem.
Tittar jag på "liknande" spelare så presterar de ju inte alls så bra betyg som mina killar gör.
Problemet jag står inför är ju att jag inte kommer få många kronor för dem vid en försäljning, och säljas måste det ju någon gång. Tränandet i SBBL är ju inte lätt heller och håller man bara på att träna EN snubb (Ardalić) som i sin tur aldrig kommer generera varken pengar eller framgång så är det ju rent ut sagt idiotiskt att fortsätta.
Enda chansen är ju då att gå mycket plus varje vecka... vilket jag inte gör.
Men det är ju detta som är tjusningen, problemen, att identifiera dem, analysera, planera och att lösa dem!
/ Vatos 4-ever Loco!