BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 17

Säsong 17

Set priority
Show messages by
From: jacob_f

This Post:
00
190569.123 in reply to 190569.121
Date: 8/19/2011 3:24:44 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Kondis!

Ja, det också. Kom på att jag varvat tre saker under de två senaste säsongerna. Till denna säsong har jag faktiskt gått tillbaka till att försöka träna en eller ett par spelare. Det du! ;)

Självförsvar?!

Att spela i samma serie som dig och Janne så är det den enda träningen som behövs.

This Post:
00
190569.124 in reply to 190569.122
Date: 8/19/2011 3:25:32 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Att man under slutspelsveckorna och under några andra veckor tränar game shape kan jag förstå men att man under stora delar av pågående säsong lägger game shape träning känns konstigt. Framför allt är det trist om det ska ge såpass dålig belöning av träning att rentav game shape är en lösning under stora delar av säsongen. De flesta säsongerna brukar jag utan game shape träning klara av att ha proficient på 4-5 spelare och strong på resten. Nackdelen är förstås att det är svårt satsa på tre matcher under veckan men det går att lösa genom att ha en bred trupp vilket jag haft senaste säsongerna. I tvåan går det inte att både ha en spets på sin trupp och dessutom ha den bred utan att man ska back varje vecka.

Helt sant. Jag har nog bara glömt bort att jag nog inte tränade GS särskilt ofta. Bara inför viktigare matcher.

From: _wella_

This Post:
00
190569.125 in reply to 190569.124
Date: 8/19/2011 3:35:56 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Det här med träning...

Att köra GS som träning har sina fördelar, man kan spela fler minuter på spelarna och därmed, med lite mindre trupp klara sig långt i cupen OCH slippa lägga sig i serien. Det i sin tur genererar intäkter från cup, merchandise och publik inte minst.
Så att i SBBL köra enbart på GS (och slänga in någon kondis, straffkast lite här och där) är nog ingen dålig idé, om man gör det fullt ut. Tanken har slagit mig flera gånger. Nu börjar jag bli öm på den axeln ;-)

From: Mange73

This Post:
00
190569.126 in reply to 190569.114
Date: 8/19/2011 4:19:02 PM
Overall Posts Rated:
3737
Självklart var han överdrivet orolig över min satsning på matchen. Har dock själv gjort överdrivet försiktiga laguttagningar i cup och serie alldeles för ofta så självklart inget större misstag att vara feg.

Varför var jag Självklart överdrivet orolig?

Att spara ent i "onödan" är självklart onödigt enligt mig, en Normal är inte Onormalt att spela, och att jag kunde lira bästa laget är inte konstigt då jag i början av veckan när jag ställde över a-laget inte kunde veta att du hade spelminuter på ditt lag som eventuellt kunde äventyra träning vilket skulle innebära att du till stor sannolikhet inte spela bästa laget och att du skulle vilja spela TDL för att spara upp ent (oj vilken bra mening).

Jag tror att påtok för många spara Ent inabsurdum, samt är för försiktiga att träna GS om det behövs, det kan vara min smala lycka i SBBL denna säsong

När det gäller div 2 vet jag hur jäkla svårt det är att få ihop ekonomi och samtidigt ha chans att gå upp, det innebär ju i alla fall i min div 2 strategi att kunde jag klara mig ett par rundor till i cupen så kunde det vara det som avgjorde. Nu kanske du har stålars så det inte är ett problem för dig.

From: Jokehim

This Post:
00
190569.127 in reply to 190569.126
Date: 8/19/2011 6:00:48 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Kanske underskattar mitt bästa lag något men du definitivt bättre än mig och därför kändes det rätt hopplöst att kunna hota dig. Men visst normal för mig och TDL för dig kanske hade bättre segerchans än jag trodde.

Helt klart finns det lag som överdriver att köra TDL. DiBlåe spelade nästintill TDL i alla matcher förra säsongen. Visst vann han några matcher men tycker han kunde vunnit betydligt fler matcher och ändå ha maxad stämning till slutspelet. För egen del räknar jag inte med att köra TDL i alla matcher för känns viktigare att försöka vinna grundserien och få hemmaplansfördel. Tror det har större effekt än maxad entusiasm. Dock är det fortfarande lite väl effektivt att köra en massa TDL.

This Post:
00
190569.128 in reply to 190569.116
Date: 8/20/2011 6:33:39 AM
Overall Posts Rated:
8080
Att träna GS varje vecka tror jag är en väldigt dålig lösning både ekonomiskt och sportsligt

Hade för mig att jag kommenterade en enskild vecka, snarare än en hel säsong...

This Post:
00
190569.129 in reply to 190569.122
Date: 8/20/2011 6:37:21 AM
Overall Posts Rated:
8080
Det går faktiskt inte att komma ifrån att GIFs gs-träning gett bra sportsliga och därmed ekonomiska resultat. Jag tror få kan matcha den ekonomiska och sportsliga vinsten i lyckad träning.

Sen vet jag som sagt var inte varifrån du fick att du skulle köra GS varje vecka...

This Post:
00
190569.130 in reply to 190569.129
Date: 8/20/2011 8:40:32 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Kommenterade på vad jacob själv skrev som tydligt indikerade att han kör mycket game shape och det korrigerade han även efteråt.

Jag har konstaterat många gånger att träning inte ger speciellt bra effekt och att det är en tveksam strategi. Tror dock att den inte ska underskattas för den skull. Går att välja att träna 1-2 spelare effektivt som redan är bra likt min Yuzuak fram till han nådde cap och Cesys som jag har just nu. Kostar inte så mycket mer att köpa in ocappad 22-åring med 25k lön än 28-åring med 25k lön så finns helt klart fördelar med att inte träna game shape. Tycker inte man ska helt ge upp det men tror den effektivaste lösningen ligger mellan den Glaskulan kör/kört och den jag kör, dvs att inte lägga krut på att träna någon spelare i annat än lagträning och att träna 3 spelare i en position (alternativt 5 spelare i två positioner som jag gör denna säsongen). Att jag åkte ner berodde inte huvudsakligen på att jag ägna för mycket krut åt träning för jag hade bra game shape merparten av säsongen utan att jag satsade för mycket krut på cupen. Blev allt för många TDL i serien som kostade dyrt. Möjligt jag vunnit någon av dessa matcher om jag offrat träning och kört bästa laget 3 ggr samma vecka men betvivlar det. Men huvudskälet var att jag satsade för mycket krut på cupen. Sen kunde jag förstås ha tränat game shape före kvalet så hade jag nog klarat av Estudiantes i kvalet.

Men är väl mest för att det är trist träna Game Shape som jag aldrig hittills gjort det. Kan ha kostat mig både en cuptitel och nedflyttning men mitt lag är ännu inte färdigbyggt så om några säsonger får vi se om träningen gjort susen ...

From: Rosen
This Post:
00
190569.131 in reply to 190569.130
Date: 8/21/2011 4:53:08 AM
Overall Posts Rated:
7373
Där åkte kinesen...

Fattar inte hur jag tänkte när jag köpte honom.. Han va en av världens bästa 21-åringar, men med superstar potential va det bara så jävla korkat att köpa honom..

Lär ha varit cappad nu så jag får nog va nöjd med pengarna jag fick tillbaka..

Nu ska vi se vilken väg laget ska ta..

Patient mot Cashdunkers va ingen järttehit, å 3 segrar med så mycket lön som jag har är riktigt dåligt. För mycket träning och för lite Gameshape kan man konstatera

This Post:
00
190569.132 in reply to 190569.131
Date: 8/21/2011 4:56:10 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Hur såg han egentligen ut?

Haha! Vadå för mycket träning och för lite GS? ;)

From: Rosen

This Post:
00
190569.133 in reply to 190569.132
Date: 8/21/2011 6:37:02 AM
Overall Posts Rated:
7373
Ja, haft två guards på totalt 270k i lön som jag tränat på sf eller pf position å därmed fått för mycket speltid på dem och på min 200k PG som inte haft vettiga avbytare pga de andra två spelat sf..

Har redan glömt hur han såg ut. Kanske
15 13
17 16
14 15 eller nåt, å då har jag inte fått nån pop på honom på 7-8v typ

Advertisement