Att ta bort formträningen i BB föreslog jag för några veckor sedan i Suggestions. Det var ingen som ogillade förslaget men heller inte någon större uppslutning bakom förslaget. Tycker man absolut måste sluta gynna lag som struntar helt i träningen och belönas utifrån en bättre form på sina spelare. Formfördelen är väldigt svår att övervinna genom effektiv träning
Håller delvis med. Jag tycker egentligen inte att formträning i sig är problemet, utan att man kan igga och mata den vecka ut och vecka in och få en effekt av den. Att man nån gång nu och då kan ta till formträning till bekostnad av långsiktighet tycker jag däremot inte är fel.
Tar man bort formträning och lägger till bestraffning i klubbkänsla för nyinköpta spelare skulle BB förbättras rejält.
Klubbkänsla, eller snarare samspelthet är något jag verkligen saknar. Vet inte hur den fungerar i HT, men jag tycker definivit inte att den ska fungera så enkelt som att bara gynna ett statsikt lag, utan det ska också finnas en nytta med att röra om i grytan lite.
Jag tror t.ex. inte Barca skulle ha hållt sig på toppen så länge om dom inte lite nu och då bytte ut vissa spelare och fick in ny inspiration och utmaningar (Eto, Zlatan, Villa, osv). Om man bara kör på i invanda mönster så tappar förr eller senare truppen gnistan och drivet.
Om brist på klubbkänsla skulle göra att en nyinköpt spelare med proficient form presterar som en motsvarande spelare med t.ex. average form skulle det tveklöst göra det svårt att köpa ihop ett lag för sista ronderna i cupen eller inför säsongsavslutningen.
Det här är en självklar och väldigt lättimplementerad del som jag inte förstår alls varför den inte införts än.