Jag håller med om att det inte skulle fungera att göra som Rosen gjorde längre, mest p.g.a. fans-bojkotten skulle jag säga. Jättebra att det införts. Sedan finns det såklart olikheter mellan deras satsningar. Rosen samlade under relativt korta perioder och minimerade utgifterna och sedan kom kortare satsningar. Manon har minimerat utgifterna under en mycket längre tid men satsningen kommer säkert också hålla en mycket längre tid, den verkar heller inte vara lika extrem. Rosen tränade inte, det fanns heller inte så mycket att tjäna på det då, Manon har tränat huvudsakligen för att kunna bygga spelare som han vill ha. Det är många skillnader. Men jag menar ändå att det finns flera likheter.
Den stora likheten som jag ser det är att satsningarna i grunden bygger på att ha extremt låga utgifter under en period och därmed kunna bygga en kassa att ha som bas i en kommande satsning, ganska basic. Jag tror inte det egentligen är så svårt att lyckas med det som det ser ut nu förutom att det gäller att hålla intresset uppe, men jag kan ha fel.
Sedan är det inte enkelt att vinna för det och flera har misslyckats med sina satsningar, men Rosen gjorde det bra, och det gör säkert Manon också.