Jag tror snarare det är du som är överdrivet orolig för din träning sett ur ett ekonomiskt och sportsligt perspektiv. Sen kan man ju vilja optimera träning för andra "mjuka" skäl, som att man tycker det är roligt att ha dom bäst tränade spelarna, men ekonomiskt och sportsligt hade en normal + gs-träning med all sannolikhet varit att föredra.
Att träna GS varje vecka tror jag är en väldigt dålig lösning både ekonomiskt och sportsligt. Hade inte räckt att köra med starkaste laget för att vinna igår. Mot Falken hemma spelade jag bästa laget och var inte i närheten av de betyg Ardbeg prestera igår. Hade behövt förstärka laget rejält för att kunna matcha hans lag och då hade jag legat på minusinkomst per vecka och det tror jag inte är en bra lösning varken för denna säsongen eller nästa. Hade jag spelat med bästa lag och normal mot Ardbegs bästa lag och TDL tror jag att jag haft en liten chans vinna. Förutsättning för detta naturligtvis då att jag hade värvat ersättare för min skadade PG med 50k i lön eller något sånt.
Visst hade seger mot Ardbeg i längden kunnat ge 3-4 enkla cupmatcher med bonusentusiasm men kunde lika gärna fått möta Glaskulan i nästa rond likt Ardbeg nu gör och i så fall hade jag varit totalt chanslös utan jättevärvningar.
För att kunna matcha SBBL lag krävs att man har löner på minst 450k rimligen upp emot 500k och då skulle jag i bästa fall få några tusenlappar i plus per månad. Så mycket tycker åtminstone inte jag att cupen är värd även om man får 50k i tidiga ronder och lite mer vid senare ronder.
För seriens skull är jag tvungen att i längden förstärka laget för det krävs oerhört flyt och tur att ta mig upp med nuvarande lag. Kommer inte som tidigare säsonger att kunna köra annan träning än stamina och free throw när väl slutspelet börjar för mina 18-åringar duger verkligen inte mot Falken, KFUM A-Torp och Ratu.
Sen att träning är väldigt dåligt betalt är något jag inte tänker motdiskutera för det känns inte som man ska lägga krut på att träna egna spelare för att ordna med en fin ekonomi. Dock spar jag just nu rejält med pengar genom att ha en kanonfin PG som ständigt blir bättre. Redan nu krävs det minst ett par miljoner för att köpa motsvarande spelare och han kommer bli än dyrare då man tar rejält betalt för unga vältränade guards. Träna guards känns definitivt mer värt ekonomiskt än insidespelare då dåligt balanserade insidespelare kan köpas väldigt billigt och bra balanserade orsakar stora problem sportsligt utan att ge mer betalt än bästa guards (eller i alla fall inte mycket mer).
Jag tycker Ardbeg kunde kollat mitt lag och noterat att hans eget presterar mycket bättre betyg och därmed insett att han med TDL endast haft en marginell risk förlora mot normal om jag valt att offra min game shape. Det var rätt ologiskt att jag skulle ställa upp med starkt lag i två matcher för att sen göra det igen och cruncha så att gardera sig mot det alternativet med normal känns rätt dåligt motiverat. Dock inte alltid man orkar göra sån rejäl research innan match. Jag brukar i alla fall checka lagdelsbetygen med bästa laget för motståndaren innan jag bestämmer hur jag ska spela.
Last edited by Jokehim at 8/19/2011 9:56:49 AM