BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Personeel.

Personeel.

Set priority
Show messages by
This Post:
00
73912.1
Date: 2/20/2009 7:24:22 AM
Overall Posts Rated:
00
Ik heb weer een leuk vraagje bedacht.
Zat wel te twijfelen of ik een speciaal draadje aan moest maken of gewoon bij vragen zou posten, maar aangezien het zo'n lang verhaal is geworden heb ik maar voor het speciale draadje gekozen.

Ik zat net ff te lezen op het engelse bb forum en daar ging het over de dure trainers.
Nu ging ik me dus afvragen of hoe anderen tegen het personeel in zijn geheel aan kijken.

Mijn eerste punt is dokter.
Ik heb nog mijn originele lvl1 docter.
Lekker goedkoop met 2000 per week.

Persoonlijk heb ik zoveel spelers dat ik een blessure amper merk en ik vraag me serieus af of gezien het beperkte aantal blessures dat ik op jaarbasis heb een hoger level überhaupt ooit zinvol gaat zijn.
Als deze boven de 6000 per week gaat vervang ik hem wellicht wel voor een lvl2 met specialiteit, maar eerder zie ik er het nut nog niet van in.

Volgende punt is de trainer.
Ik zie ongelooflijke bedragen betaald worden voor een lvl7, daar ging het in dat betreffende draadje op het engelse forum dus ook over.
Persoonlijk heb ik nu een lager nivo, met een specialiteit.
Maar als ik dus zie wat de kosten zijn van een lvl5 trainer vraag ik me ook af of die zinvol zijn.

Kosten:
Salaris tov lvl4, minimaal ongeveer 4.000 meer per week.
Salaris tov lvl3, minimaal ongeveer 8.000 meer per week.
Verschil in aankoop, ongeveer 50.000 meer per level??
Dit laatste is slechts een schatting, maar ik zie lvl3 voor rond 0 te koop, terwijl een lvl5 snel 100.000 kost.

Dit betekend dus dat het verschil bij een jaarlijkse vervanging uit gaat komen op ongeveer:
lvl4, 4.000x14+50.000= 106.000
lvl3, 8.000x14+100.000= 212.000

Dit zijn dan nog levels waar het een acceptabel verschil betreft.
Kijken we naar lvl6, dan is de aanschaf al snel een bedrag van 500.000 en lvl7 krijg je geloof ik niet voor minder dan 1M
Daarbij komt dan natuurlijk nog het verschil in salaris, al lijkt het me dat je bij dergelijke aankoopprijzen wellicht niet ieder seizoen gaat vervangen, terwijl dat bij die lagere levels natuurlijk wel sneller het geval is.

Ik begrijp dat een hogere trainer meer trainingsbonus geeft, maar is dat het waard??
Levert die hogere training je 100K, 200K of zelfs nog hogere bedragen op tov. die lvl5 trainer die ik als standaard aan hou??

En als laatste punt natuurlijk die PR-Manager.
Toen ik mijn lvl10 nam destijds vroeg ik me af of die wel iets opleverde.
Kost veel geld, en ik vroeg me af of ik wel meer toeschouwers had.
Momenteel met mijn 20K stadion is het wel zo dat ik iedere week aardig volle bak heb, misschien dat die gast daar toch wat mee te maken heeft.
Voordeel hier is wel dat naar mijn idee de vervanging van hogere levels ook voor een schijntje kan en je dus eigenlijk alleen met een beperkt verschil in salaris zit.
Ik neem aan dat een lvl5 PR pipo zijn 8.000 duurder zijn dan een lvl3 wel waar kan maken, maar dat is ook maar een aanname.

De vraag is nu dus, hoe kijken anderen hiertegenaan???

This Post:
00
73912.2 in reply to 73912.1
Date: 2/20/2009 8:21:32 AM
Overall Posts Rated:
506506
alle personeelsleden zijn belachelijk goedkoop behalve de trainers, die redelijk geprijsd zijn.

Op het moment dat je in eem minder competatieve klasse, waar je zelf uitblinkt, lijkt me een hoog niveau dokter ook niet nodig.
Maar als de verschillen klein zijn tussen jou en je concurrent is het dodelijk als net die 2 basisispelers 1 week aan de kant moeten zitten met een blessure in de clash van het seizoen.
Een lvl 5 trainer is het zeker waard denk ik, die 150k extra die je betaalt win je al weer terug door 1 extra pop per seizoen, dat haal je echt wel met een lvl 5 tov een 4 of 3 lijkt me. Lvl 6 en 7 zijn gewoon veel te duur op dit moment, als je een inhaalslag wilt maken of nt spelers traint is dit natuurlijk de beste optie, maar financieel gezien denk ik dat een lvl 5 het beste is.

Pr weet ik niet, lastig in de schatten wat zo'n manager nu allemaal doet, ik hou het gewoon bij een lvl 5, die ik gewoon voor 5k gekocht hebt zolang ik het goed kan betalen.

Last edited by BB-Patrick at 2/20/2009 8:22:19 AM