BuzzerBeater Forums

België - IV.3 > hoe gaat ie?

hoe gaat ie?

Set priority
Show messages by
This Post:
00
64833.1
Date: 12/18/2008 15:56:19
Overall Posts Rated:
471471
hey,

hoe gaat het met de ploegen voor dit jaar? khoop dat het goed met jullie gaat, ik volg de ontwikkelingen hier nog een beetje. een paar dingen te melden voor zij die gaan proberen om een divisie hoger te spelen:

* zorg dat je een goede vaste 5 hebt, met een extra SG/SF en een extra inside player ( PF/C) ==> 7 echt goede spelers hebben
* zorg dat je over meerdere speelstijlen beschikt, dat je bijvoorbeeld zowel RaG ( Run and Gun) als Low Post of Patience kan spelen. gebruik oefenmatchen om erachter te komen welke 3 of 4 tactieken je team het beste ligt.
* zorgt dat je weet wat je tegen welk aanvals type gebruiken moet:

-) 3-2 zone is goed tegen RaG en Motion, maar nutteloos tegen look inside of Low post
-) 2-3 is dan weer goed tegen look inside en low post, maar nutteloos tegen Rag en Motion
-) Full court pres is nutting tegen snelle aanvalstypes, zijnde Rag, look inside en PtB ( Push the Ball), maar dit kost fysiek en gaat gepaard met slecht rebounden en veel fouten maken. voordeel is wel dat je er meer turnovers ui t kan halen, wat meer kansen hoort te creeren. Full court press is nutteloos tegen Motion, Patience en in mindere maten Low Post
-) 1-3-1 is goed tegen Motion and Princeton, maar minder tegen Rag en nutteloos tegen al de rest
-) man op man is goed tegen patience, standaard aanval en PtB. mandekking heeft niet echt een negatieve kant, maar je kan beter de anderen gebruiken als je dit zeker weet.


verder, mochten er nog vragen zijn, mail me maar, ik wil jullie zeker helpen, want ik heb gezien dat les Barbarians niet goed bezig is, en wil liever mijn oude divisiegenoten in de 3e houden, dan ze een jaar na hun promotie, te zien zakken naar de 4e terug.


ook, voor zij die nog wat versterkingen zoeken, ik verkoop momenteel 2 C's die ik helaas niet meer kan houden. beide verkoop ik met spijt, omdat ze allebei goed zijn, maar ik wil de aksn geven aan de jongeren van mijn team, wat betekent dat de ouderen ban moeten ruimen voor speelminuten ( de C's die ik verkoop zijn 21 en 27)

ze zijn neit voor niets,
* Ferran Mallol heeft goede inside en uitstekende rebound, met midere verdediging, maar kan vlot scoren.
* Lazaros Kidonakis heeft uitstekende Rebound, met voor de rest gemiddelde blok, insdie verdediging, inside aanval. hij heeft een goede vrij worp, en heeft een redelijke ervaring, wat zeer belangerijk wordt in de laatste minuten van je match. ervaring helpt je vaak te winnen als je achter ligt, en slechte ervaring betekent meestal de verkeerde shots nemen op de verkeerde moment. je spelers leren het uiteindelijk wel, maar hier heb je er eentje die het al geleerd heeft.

ze zijn beide voor normale prijzen gezien hun kunnen ( Ferran is duurder omdat hij jonger en dus gemakkelijk trainbaar is, terwijl Kidonakis in vergelijking met zijn klasse ook duur is, maar dat is omwille van de vijrworp die hij heeft).

als ik je een raad mag geven, ze zijn het waart, en hebben tegen de meesten van jullie veel punten gemaakt, en veel gerebound, nu is de kans om die jongens in jullie ploeg te hebben..

zij die nog een oefenmatch willen, kunnen ook altijd een berichtje sturen, dan hou ik wel een week voor jullie open.

veel succes met eht verdere seizoen, en moge de beste ( en ook de slimste, met het meest al-rounde team) winnen.

Revo, jullie vroegere divisiegenoot, die nu op een lichtjes tegen verw8ingen in 5e plaats staat in de 3e divisie.




This Post:
00
64833.2 in reply to 64833.1
Date: 12/22/2008 12:12:51
Overall Posts Rated:
471471
jammer dat geen van mijn ex spelers naar jullie zijn gegaan... ze hadden jullie goed kunnen helpen, want ze waren zeker niet minderwaardig dan mijn andere spelers...

in ieder geval, kw8 nogsteeds op een bericht voor een oefenmatch, en liefst in jullie stadium...

Revo