BuzzerBeater Forums

BB België > U21 National Team Speeches

U21 National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
11
299251.2 in reply to 299251.1
Date: 5/8/2019 6:52:41 AM
Overall Posts Rated:
5858
Hallo iedereen,

Mijn naam is Warriorground en ik ben reeds enkele seizoenen actief als U21 scout. Graag stel ik mezelf kandidaat als coach van het U21. Een uitdaging die ik absoluut wil aangaan om de resultaten van ons nationaal juniorenteam naar een hoger niveau te krijgen.

Hoe ga ik dat dan doen? Wel, in eerste instantie spreek ik niet meer over de ik-vorm, maar over de wij-vorm. Uiteindelijk is dit de essentie zoals onze slogan ook zegt: Growing Stronger, Together. Helaas is dit wat ik als U21 scout in onze huidige structuur een beetje miste.

Het lijkt mij een leuk idee om de slogan aan te passen naar een nieuw, frisser concept met het oog op de toekomst. Ik dacht eerder aan iets kort en krachtig, wat binnen mijn filosofie ligt zoals “I can’t, but WE can”. Uiteraard is jullie inbreng hier ook welkom en zal ik na mijn (eventuele) aanstelling een topic openen om hierin een beslissing te nemen.
Een slogan lijkt op het eerste zicht niet belangrijk, maar is nodig wanneer we als België zijnde een bepaald doel willen bereiken.
Even iets anders, ik had het zopas over “mijn filosofie”, maar wat is die filosofie nu juist:

Transparante communicatie

Dit is onze sleutel tot het succes!

Vorig seizoen heb ik een extern forum (Discord) opgericht waar alle Belgische managers zich kunnen aanmelden onder hun gebruikersnaam. Een handvol managers hebben zich al aangesloten aangezien alle onderwerpen over BuzzerBeater daar ter sprake komen. Dus zit je met vragen, kom er gerust bij via deze link: https://discord.gg/r99ssqm

Naast dit forum hebben we uiteraard ook een Belgisch forum op BuzzerBeater, hetgeen ik ook regelmatig ga gebruiken om jullie in te lichten over het U21. We moeten wel opletten wat we communiceren, want de concurrentie kan meekijken! Maar ook hier, wanneer je je wil verdiepen in een bepaald onderwerp, sluit je aan op Discord!
Uiteraard kan de mail binnen BB ook gebruikt worden, ik log dagelijks in dus vragen zullen snel een antwoord krijgen!

Scouting

Wordt in mijn ogen te zwaar onderschat. Deze personen hechten veel belang aan het tot stand brengen van kwaliteitvolle spelers. Dus wanneer je gecontacteerd wordt door mezelf of één van onze scouts, aarzel niet om mee te werken en verder te bouwen aan ons succes! Ook zij vervullen de eigenschappen van gerichte en open communicatie.

Klinkt dit alles je zeer aantrekkelijk en wil je het team van scouts vervoegen? Stuur mezelf of Angi (89923) (hoofd scouting) een PM en wie weet ben jij dat tikkeltje meer dat we nodig hebben om die goede resultaten binnen te halen!

1. Doelstellingen U21 team

Op korte termijn willen we uiteraard stijgen op de ranking om bijgevolg ooit een plaatsje op het WK te bemachtigen! Sinds seizoen 15 is ons dit niet meer gelukt. Met andere woorden: we moeten keer op keer wedstrijden winnen en het maximum eruit proberen halen.

2. Profielen U21

Wat kan je doen om het beste uit je speler te halen?

- Je eigen inbreng: je wil een bepaald profiel in je ploeg, maar kan hij het U21 dan halen? Jazeker! Bepaalde vereisten moeten voldoen worden, maar dit komt enkel je eigen ploeg ten goede.
- Scouts hebben ervaring en spreken je aan, reageer hierop en sta open voor hun inbreng: zij stellen je een trainingsplan voor en helpen je met allerlei vragen over BB!

Zoals jullie merken, hecht ik echt heel veel belang aan de communicatie en scouting. Is echt essentieel voor onze resultaten op korte en lange termijn. De U21 coach zal bepaalde beslissingen moeten nemen en daarvoor ben ik de juiste man! Daarnaast moeten ook jullie, de managers, meer betrokken worden binnen het verhaal van België U21. Mijns inzien heeft dit ook een positief effect op de kwaliteit van de spelers in jullie team en resultaten van jullie ploegen. Is een vicieuze cirkel waarin 1 ding hierin zeker is, “the sky is the limit”.

Indien er vragen zijn, wens ik hier in het debat topic verder op in te gaan.

Cheers!

Warrior

This Post:
00
299251.3 in reply to 299251.2
Date: 5/8/2019 7:05:35 AM
Overall Posts Rated:
5858
Bonjour à tous,

Je m'appelle Warriorground et j'ai été actif comme scout pendant plusieurs saisons. Je suis heureux de courir en tant qu'entraîneur du U21. Un défi que je veux absolument relever afin d'élever les résultats de notre équipe nationale junior à un niveau supérieur.
Comment je vais faire ça? Eh bien, au début, je ne parle plus de la forme "je", mais de la forme "nous". Après tout, c'est l'essentiel, comme le dit aussi notre slogan: Growing Stronger, Together. Malheureusement, c'est ce que j'ai manqué un peu dans notre structure actuelle en tant que scout U21.

Que voulons-nous changer? Je pense que ce serait une bonne idée d'adapter le slogan à un nouveau concept plus frais. J'ai plutôt pensé à quelque chose ce qui fait partie de ma philosophie, comme “I can’t, but WE can”. Bien entendu, vos commentaires sont également les bienvenus ici et après mon élection (éventuelle), j'ouvrirai un sujet pour prendre une décision. Un slogan ne semble pas important à première vue, mais il est nécessaire si nous, en tant que Belgique, voulons atteindre un certain objectif.
Mais quelle est exactement cette philosophie?

Communication transparente

C'est la clé de notre succès!
La saison dernière, j'ai créé un forum externe (Discord) où tous les managers Belges peuvent s'inscrire sous leur IGN. Une poignée de managers s'y sont déjà joints puisque tous les sujets concernant BuzzerBeater y sont abordés. N'hésitez pas à nous rejoindre via ce lien: https://discord.gg/r99ssqm

Nous avons également un forum Belge sur BuzzerBeater, que j'utiliserai régulièrement pour vous informer sur les U21. Nous devons faire attention à ce que nous communiquons, parce que la concurrence peut regarder! Mais aussi ici, si vous voulez en savoir plus sur un sujet particulier, rejoignez Discord !
Bien sûr, le courrier peut aussi être utilisé au sein de BB, je me connecte tous les jours pour que les questions obtiennent une réponse rapidement!

Scouting

À mon avis, c'est trop sous-estimé. Ces personnes attachent une grande importance à la création d'acteurs de qualité. Ainsi, lorsque vous serez contacté par moi-même ou par l'un de nos scouts, n'hésitez pas à coopérer et à bâtir sur notre succès! Eux aussi remplissent les qualités d'une communication ciblée et ouverte.
Est-ce que tout cela vous semble très attrayant et voulez-vous rejoindre l'équipe des scouts? Envoyer moi ou AnGi (head scouting) un PM et qui sait, c'est peut-être vous qu'il nous faut pour obtenir ces bons résultats!

1. Objectifs de l'équipe U21

A court terme, nous voulons gravir les échelons du classement afin d'obtenir une place aux Championnats du Monde à long terme! Depuis la saison 15, nous n'avons plus été en mesure de le faire. Bref: nous devons essayer de gagner chaque match et d'en tirer le meilleur parti.

2. Profils U21

Que pouvez-vous faire pour tirer le meilleur parti de votre joueur?

- Votre propre contribution : vous voulez un certain profil dans votre équipe, mais peut-il se qualifier pour le U21? Si, tu peux! Certaines caractéristiques doivent être remplies, mais cela ne profite qu'à votre propre équipe.
- Les scouts ont de l'expérience et font appel à vous, réagissez à cela et soyez ouverts à leurs commentaires: Ils vous proposent un plan de formation et vous aident à répondre à toutes sortes de questions de la part de BB!

La communication et le scouting sont vraiment essentiel pour nos résultats à court et à long terme. L'entraîneur U21 devra prendre certaines décisions et pour cela, je suis le manager qu'il faut! En outre, vous, les managers, devez également être plus impliqués dans l'histoire de la Belgique de U21. À mon avis, cela a également un effet positif sur la qualité des joueurs de votre équipe et sur les résultats de vos équipes. C'est un cercle vicieux dans lequel une chose est certaine,"le ciel est la limite".

Si vous avez des questions, n'hésitez pas à les poser dans la rubrique "débat".

Bàv,