Förste spelaren (18y Allstar) kan bli aktuell för U21-laget OM han tränas effektivt som guard, trots det låga värdet i Driving. Längden på spelaren, 190 är OK som guard, även om det hade varit optimalare med en kortare spelare. Han har väldigt fina starting-skills (för guarder, dvs Jump Shot, Jump Range, Outside Def., Handling och Passing. Inside Def., Rebounding och Shot Blocking är fina bonusar!) i övrigt (Respectable är högsta man kan ha som 18-åring) så har du en tränare Lvl 5 eller bättre (Lvl 5=superior, 6=exceptional, 7=world-renowned) så kan han definitivt bli en fin 21-åring. Dessvärre så kommer han att vara färdigtränad, sk cappad, vid 21, eftersom hans potential (Allstar) begränsar honom. En bra tränad 21/22-åring kan ge (i dagsläget) ca 1.5miljoner kanske. (Jag försöker sälja min U21-spelare för lite mer men det verkar inte gå vägen...)
Ska man träna honom effektivt ska man träna 1-on-1 för guarder först tills handling och driving är ganska höga, kanske runt Prolific/Sensational (11/12) för att sedan träna Outside Def (Pressure som träningsform) upp till ca 12 (önskan/krav för U21 i nuläget). Sen bör du bestämma dig om du vill göra en PG eller SG av honom eller en balanserad PG/SG. En skytt behöver då Jump Shot och Jump Range, där de helst ska ligga ganska jämnt i nivå. En PG behöver såklart mycket Passing och mindre skytte.
Passar han in i träningen för dit lag så kan du träna honom tycker jag, annars finns det säkert andra managers(jag t.ex.) som gärna plockar upp honom och tränar mot svenska U21-laget.
Andra spelaren (18y MVP), här har du fått en BRA spelare! Bra startvärden, men där tyvärr det låga värdet i OD (Outside Def.) drar ner helhetsvärdet en bra bit. Men med den korta, optimala längden för en guard (183) så tränar han OD ganska snabbt faktiskt!
Precis som föregående spelaren så bör han ha en tränare på minst nivå 5 för att tränas vidare anser jag. Med potential MVP så riskerar han heller inte att "cappa" vid låg ålder utan denne kan man träna i flera år och ge väldigt fina egenskaper till om man vill! Annars samma träningsråd som för den första.
Han är lite för kort, och har för dåliga startvärden i inside-förmågorna(främst IS,ID) för att det ska vara effektivt att träna honom i t.ex Inside Scoring (En hel del topp-guarder har numera väldigt högt värde i någon eller några Inside-förmågor), så jag skulle koncentrera mig på outside-förmågorna.
Det finns säkert en hel uppsjö av svenska (och utländska) managers som vill köpa honom om du säljer honom. SPARKA INTE HONOM!!! (Han har hög potential (MVP), och det är få svenskar som är det. Kan mycket väl bli aktuell för stora landslaget om han tränas rätt)
Tredje spelaren (19y Per. Allstar) är lite svårare att bedömma. han har jättebra längd för att bli en SF, dvs med både inside- och outside-förmågor. Men eftersom han har dåliga startvärden i Jump Shot, Jump Range och Passing OCH att han redan är 19 år och "bara" Perennial Allstar gör att man nog måste koncentrera sig på Inside. Han skulle kunna bli en duglig offensiv, gå-alltid-på-korgen-avsluta-själv-spelare med hög Driving, Handling och Inside Scoring. Så ev kan du träna honom i 1-on-1 för guards tillsammans med de andra två (även om han optimalt borde få 1-on-1 för forwards) för att höja Driving och Handling, men sen måste han få Inside-träning eller säljas.
Du ska inte sparka någon, om du inte ska träna dem så släng ut dem på transfern för 0kr så får marknaden bestämma priset på dem. Tror definitivt att alla blir sålda och det blir troligen ordentlig budgivning, åtminstone på de första två.
Så tycker jag.