BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U-21 Sverige s32-33

U-21 Sverige s32-33

Set priority
Show messages by
From: jacob_f
This Post:
00
272858.1
Date: 8/11/2015 3:11:35 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Nu kör vi!

Min tanke med att jag valde att hoppa på tåget som u-21 kapten är att vi tillsammans i BB-Sverige ska få fram fler och bättre(starkare) spelare! Hur det ska gå till får vi tillsammans göra möjligt på alla de olika sätt som vi kan komma på.

Ett av sätten är att fortsätta uppdatera och lägga in spelare i vår egen databas, http://wella.internet24.se/BBNT/index.php. Den är ett grymt verktyg för att ha koll på svenska spelare. Tack wella!

Ett annat sätt att få fram fler och bättre spelare är att vi alla hjälps åt att hålla koll på var våra spelare håller till (ex utländska ligor, mindre aktiva managers) eller kommer att hamna vid en transfer.

Ett tredje sätt kan vara att man skickar mail och upplyser managers om att just deras spelare har chans att komma med i u-21 om han tränas samt har chans att nå stora landslaget om han fortsätter tränas efter 21 år.

Det fjärde sättet borde vara att vi upplyser varandra med sådant vi är experter på. Exempelvis kanske någon vet hur längden påverkar träningshastigheten? Eller hur en viss spelartyp ska se ut för att prestera bra i en viss taktik.

Vad säger ni? Är ni redo att göra detta tillsammans med varandra?
Kom gärna med fler förslag, synpunkter med mera för att förbättra våra spelare!

KÄMPA SVERIGE!

This Post:
11
272858.3 in reply to 272858.2
Date: 8/11/2015 5:22:36 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Jag ställer mer än gärna upp å hjälper till med lite vad de än kan vara.
Tror att vi har mkt att vinna av mer aktivitet kring våra landslag.
Tittar man runt så se man ju en del länder med färre användare men med mkt bättre spelare å landslag.

Det tackar jag för! Du är mer än välkommen att hjälpa till! Du gör ett bra arbete redan men kanske kan vi tillsammans göra arbetet bättre här. Hur låter vi vara oskrivet ännu!

Frågan vi bör ta reda på är vad som gör att de lyckas bättre än oss? En sak som jag direkt tänker på är att vi kan väl inte vara särskilt många aktiva här på forumet? Eller har jag fel?

Vilka läser i denna tråden exempelvis? Posta gärna till mig så ser vi om jag har rätt eller fel på den punkten.

KÄMPA SVERIGE!

This Post:
00
272858.5 in reply to 272858.4
Date: 8/12/2015 1:31:09 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Nu när jag tagit över som u-21 kapten så ligger vi just nu på plats 65 på juniorlandslagsrankingen. Detta av 98 landslag!
Får se om rankingen förbättras eller om det bara blir bättre spelare. Förhoppningsvis kan ett fokus på att förbättra spelarna också ge vår ranking lite bättre förutsättningar.

65 Sverige U21 Europe 172 164 0,512 32441 31156 100% 101,4

From: Jokehim

This Post:
00
272858.6 in reply to 272858.5
Date: 8/12/2015 4:55:32 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Bara att få igång ett intresse kring allt möjligt på forumet tror jag kan göra att fler stannar i BB längre. Många stannar kvar lite längre av en aktiv community. Gäller bara att några orkar få igång lite diskussion där alla kan känna sig involverad. Har funnits många nya managers som visat lovande aktivitet men när det är helt tyst på forumen så är det inte konstigt man lessnar av att det enbart är matcher och dessa "bara" två gånger i veckan och ofta mot inaktiva lag som i bästa fall tagit ut en startuppställning. För är ju detta som sker när man startat laget för cupen åker man ut efter några omgångar. Vi pratade om ett välkomstbrev till nya användare och detta hade förstås varit en bra idé men någon måste ju har orken organisera upp det.

This Post:
00
272858.7 in reply to 272858.6
Date: 8/12/2015 5:07:03 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Bara att få igång ett intresse kring allt möjligt på forumet tror jag kan göra att fler stannar i BB längre. Många stannar kvar lite längre av en aktiv community. Gäller bara att några orkar få igång lite diskussion där alla kan känna sig involverad. Har funnits många nya managers som visat lovande aktivitet men när det är helt tyst på forumen så är det inte konstigt man lessnar av att det enbart är matcher och dessa "bara" två gånger i veckan och ofta mot inaktiva lag som i bästa fall tagit ut en startuppställning. För är ju detta som sker när man startat laget för cupen åker man ut efter några omgångar. Vi pratade om ett välkomstbrev till nya användare och detta hade förstås varit en bra idé men någon måste ju har orken organisera upp det.

Precis!

Vad skulle det stå i ett sådant?

Välkommen till BB-Sverige.
Ta gärna en titt på dessa trådar i forumet.
Tänk på det här när du tränar, tar ut laget, etc..
Något mer?

This Post:
00
272858.8 in reply to 272858.7
Date: 8/12/2015 5:11:22 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Nu har jag scoutat lite mer specifikt på olika spelartyper som kan komma att bli aktuella i en uttagning till U-21 truppen. Min tanke är att presentera vilka spelarna är i ett senare inlägg.

De olika "spelartyperna" jag tittat på är dessa,

Stark OD

Driva på korg outside

Stark skytt

Bra passare outside

Olika typer av SF (här ser det dock ut att bli antingen inside- eller outside-spelare)

Stark försvarare inside

Stark skytt inside

Bra blockare

Allround-inside

Vad säger ni? Är det någon annan typ av "spelartyp" det skulle behövas i truppen?

From: Jokehim

This Post:
00
272858.9 in reply to 272858.8
Date: 8/12/2015 5:33:43 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
För U21 truppen är det viktigaste att försöka få tränare som är intresserad av att träna för en speciell position. Naturligtvis än bättre med ett varierat utbud av olika spelarkaraktärer men tror nyckeln är att inte ha någon position som är extra svag. Som jag förstått det från förbundskapterna på slutet har det blivit lite för mycket fokus på SF vilket ju egentligen är jobbigaste positionen att träna men samtidigt kanske den minst utslagsgivande positionen i U21. En bra tränad SF kan ju rentav bli lite för allround och göra det svårt att köra med extra stark outside eller extra stark inside när behövligt, dvs kör man insideskytte är vikten av outsideskytte inte lika viktig som IS osv.

This Post:
00
272858.11 in reply to 272858.6
Date: 8/12/2015 6:05:28 AM
Overall Posts Rated:
2121
Har väl lite med att göra att spelet "dör ut sakta". Sedan finns det ju bara ett fåtal riktigt aktiva användare i de Svenska forumen och att skicka ut BB-mail varje vecka till varje ny spelare osv är ju mycket arbete. Kan ju säga att jag som startade förra säsongen generellt är mer aktiv och intresserad denna säsongen, fanns bara 1 mer aktiv i förra ligan (Inaktiv i forumen) å han spelade Grundoffensiv å samma försvar som alla andra botar så fanns inte mycket att ändra på taktikmässigt, inte heller i träningsmatcher, hade egentligen inget bra prospect å med lvl 1 tränare mestadels tränade jag mycket ST, FT å GS. Nu s32 är det mycket mer GDP, ändra taktiker, även träna spelare då jag har hyfsade prospects, bl.a 2 19-åringa guards med 53 i TSP. Tror väl också att dom som är intresserade kommer att leta sig till forumen osv, även om ett BB-mail som infattar viktiga detaljer å tips osv hjälper mycket.