BuzzerBeater Forums

BB Nederland > 3 - 2 verdediging

3 - 2 verdediging

Set priority
Show messages by
This Post:
00
298655.1
Date: 03/01/2019 16:04:55
Overall Posts Rated:
327327
Yo allen!

Ik vroeg me af wat belangrijke skills zijn voor de spelers in een 3-2 verdediging.

Dat de twee inside speler goede BL moeten hebben is duidelijk. Hoe belangrijk zijn ID en OD.
Voor de guards, hoe belangrijk zijn ID en BL? En zit daar nog een verschil in voor de SF, hij is in principe één van de perimeter verdedigers, dus moet hij in die hoedanigheid dezelfde verdedigende skills als guards hebben of toch wat meer ID?

This Post:
11
298655.2 in reply to 298655.1
Date: 03/02/2019 04:00:14
The Primoss RAMS II
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
7474
Second Team:
The Primoss Flyers
ID en OD zijn in een 3-2 defence heel belangrijk,omdat het gewoon een keer of 5 per kwart voorkomt dat een van je spelers niet de aangewezen speler verdedigd .
Guards komen in de situatie dat ze op momenten bigs moeten verdedigen en natuurlijk is dit ook andersom.
En dan heb je spelers nodig die zowel ID als OD om dit goed uit te voeren,en mijn tijd als BC was ik in de gelukkige omstandigheid dat toen dat soort spelers voor handen waren .
En was 3-2 zone ook een vaak gekozen defence destijds,tegen de betere tegenstanders en dat was redelijk succesvol.

Voor bigs is het zoals je zelf aangeeft BL heel belangrijk in 3-2 ,en dat is vooral wanneer guards inside gaan voor een dunk of layup .Maar ook als bigs outside moeten verdedigen op een guard ,die met hoog blokken hun gebrek aan OD kunnen compenseren.

Voor guards is blokken imo wat minder belangrijk,omdat het ondoenlijk is om dit onderdeel zo hoog te trainen voor kleine spelers .
Wanneer een guard inside moet verdedigen op een big ,dan is vaak IS van de bigs zo hoog dat er in de meeste gevallen geen houden aan is om het schot te blokken.

Een SF heeft eigenlijk alle skills nodig, voor welke tactiek je ook kiest ,ik geef zelf de voorkeur voor hoger OD.