BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Hjälp!

Hjälp!

Set priority
Show messages by
From: Kaminen
This Post:
00
292518.1
Date: 02/16/2018 04:27:57
Overall Posts Rated:
22
Hej coach-kollegor,

Jag får börja med att be om ursäkt för min passivitet på forumet.
Det beror mest på att jag inte har haft koll på hur det funkar, men också till stor del för att jag inte satt mig in i hur det funkar.
Nu fattar jag iaf hur man gör när man ska starta en ny tråd:)

Jag såg att åldern var någonting ni delar med er av, så jag får bidra jag med. 44 år är jag och vad jag förstår är jag väl äldst av oss alla OCH sämst.....

Hur hamnade jag i högsta ligan kanske ni undrar. Det undrar jag också!
Men nu när jag ändå är här vore det kul att få vara kvar i någon säsong till. Därför har jag en fråga som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
Om man vill träna så många spelare som möjligt varje vecka, måste man bli supporter då? Jag ser att många spelar betydligt fler matcher än vad vi gör. Betyder det att ni har möjlighet att träna upp fler spelare?

Jag önskar er alla lycka till i helgen, förutom Skene Outlaws som jag hoppas gör sin sämsta match på år och dar:)

/ Johan

This Post:
00
292518.2 in reply to 292518.1
Date: 02/16/2018 05:13:14
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
100100
Hej Johan!

Eftersom du så snällt önskar olyckan över mig, ska jag inleda svarandet

Först o främst vill jag passa på att nämna att min fru tycker ditt lagnamn är bäst i serien. Så långt allt väl...

Sedan är det ju grymt att du kommit såhär långt utan att ha koll på hur det funkar

Supporter ger inte fler matcher som räknas in i träningen, däremot kan supporters vara med i privatligor, där främsta fördelen är att man kan vinna inbördes beundran, samt fila på taktik.

Bästa sättet att träna är annars att fås å många spelare som möjligt på strax över 48 minuter på den/de position(-er) du tränar. Ju yngre spelaren är, desto snabbare går träningen.

Nu ska jag visa sista stycket i din post för mina spelare. Få se om de tar på sneakers eller kickers-skor på matchen...


This Post:
00
292518.3 in reply to 292518.1
Date: 02/16/2018 06:26:30
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
193193
Hårdboll (spela) är sju år äldre så du har gott om tid att plocka titlar.
Sen kan man ju som coach hålla på hur länge som helst, se bara på popovich i San Antonio. (För övrigt NBAs bästa coach.)
Supporter är inte värt enbart pga privatliga matcherna, däremot är det en del annat lull-lull (statistik, sökfunktioner blabla) så jag är ändå nöjd o skulle rekommendera det.

Skene har haft lite problem med tejpningarna, så du kan nog räkna med att dom
A: skadar sig
B: coachar bort sig
C: river ut skräpkorgar på parkeringen efter matchen

From: Spela

This Post:
00
292518.4 in reply to 292518.3
Date: 02/16/2018 06:56:37
Hårdboll
SBBL
Overall Posts Rated:
4444
Ja vad tusan samlaget kommer här och pumpar på!
Jag är gammal.
Samt samlaget.
Nu blir det kamp på plan.
Svårt för oss att klara oss i år.
Kolla på andra sidan.
Det är de man möter i kval nedåt.

This Post:
00
292518.5 in reply to 292518.3
Date: 02/16/2018 08:53:26
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
100100
A: Jag vet... Det är ju inte lätt att tejpa, ju... Har aldrig varit, kommer aldrig att bli!
B: Vi har redan satt taktiken, så check på den!
C: Mmm. På sätt och vis. Vi ordnade ett snöskottningsevent för traktens ungdomar i veckan. Det kom 231 epatraktorer och röjde snö, men lämnade ett spår med tre burkar tjockt lager energidryckspant efter sig. Dessutom var det ful-burkar som INTE går att panta.

Så tre rätt av tre på veckans quiz lovar ju gott inför helgen! Vinner du mot Highflyers skickar vi dig en busslast med bulgarisk ful-pant.

This Post:
00
292518.6 in reply to 292518.5
Date: 02/16/2018 11:31:18
Overall Posts Rated:
22
Hoppas att alla kan se detta nu.........

Jag får börja med att tacka för svaren ang. medlemskap. Det får vänta tills jag har mer tid att lägga på BuzzerBeater.

Samlaget har funnits med sedan 2000 eller 2001 då jag började spela fotbollsspelet Hattrick. Det stod mellan Samlaget och Blåslaget och jag tror att ni alla håller med om att rätt namn vann.

Tyvärr tror jag inte att någon tejp i världen kan rädda oss imorgon, inte ens silvertejp. Jag ska dock försöks vinna någon eller några matcher till i år, så att det inte blir en sån där grej som Leksand brukar göra i hockeyn........

Må bästa coacher vinna i helgen!

/ Stig af Phlan


From: Spela

This Post:
00
292518.7 in reply to 292518.6
Date: 02/17/2018 06:03:57
Hårdboll
SBBL
Overall Posts Rated:
4444
Gillar samlaget Leksand?

Jag gör det. Släktdrag antar jag...

Samlaget. Du har ett underbart lagnamn det är därför jag använder det så mycket :)

From: Kaminen

This Post:
00
292518.8 in reply to 292518.7
Date: 02/17/2018 13:47:11
Overall Posts Rated:
22
Samlaget vill helst inte bli jämfört med Leksand!!!

Jag förstår dock om ni andra ser sambanden mellan ett jojo-lag som Leksand och sköna Samlaget:)

Lag lovar att ligga i och trycka på i matcherna, kanske bara stötvis men ändå.......