BuzzerBeater Forums

Norge - II.2 > Heisann

Heisann

Set priority
Show messages by
This Post:
00
255738.14 in reply to 255738.13
Date: 10/19/2016 16:07:04
Overall Posts Rated:
9898
Hei, takk for spørsmål.

Det er flere faktorer som spiller inn på billettsalget. Bl.a: antall sesongkort, stjernespillere, resultater, fan survey. For å finne ut hva som er riktig pris for å tjene mest for ditt lag er det nok
Jeg har sett på arenaen din. Lagene våre er sammenlignbare mtp plassering og resultat, så jeg kan si litt utfra det.

Jeg får solgt mellom 16 og 20 luxury boxes for 1000$, snitt på 330 courtside seats for 140$, ca 1950 lower tier for 40$, og jeg vil anta 17000 bleachers for 10$. Nå har jeg lave priser, fordi jeg prøver å tape kamper og havne på 4de plass (for å få bedre draft pick). Jeg ligger ca 50-100k/uke over snittet i divisjonen min, med en level 5 trener, level 4 taping injury doctor og 20k i scouting. Alt over snittet er bra. Jeg liker å ha nesten utsolgt stadion. Da vet jeg at jeg får så og si max. Er det solgt ut, vet jeg ikke hvor mye mer som trengs. Jeg skal forske meg frem med å øke prisene litt og litt fra og med neste sesong. Nå blir de satt ned 1$ jevnt over for å ha beregningsgrunnlag. Det er nok lower tiers som skal bygges ut først.

Jeg har ikke finregnet på det på lenge, men for lenge siden regnet jeg meg frem til at man jevnt over tjener mer på billige billetter og en stor stadion, enn dyre billetter og liten stadion. Så lenge du selger ut er det bare å holde på prisene, men du har masse å vinne på å bygge mer. Det koster jo litt, men i det lange løp er det helt nødvendig for å holde laget ved like. Spesielt om man har ambisjoner om å komme seg til BLNO og prøve å holde seg der. Alternativet er å høyne prisene, men da er du mer sårbar mtp hvordan resultater innvirker på betalingsvilligheten til fansen din. Og alle har en smertegrense for hva de vil betale. Er det billig nok betaler mange for å se tap også. Har du i bakhodet at om er det fullt, er det noen penger du ikke får klørne i.

Kort fortalt:
1) Størrelse: Jeg tror nok det holder (for div II) i første omgang med 15000 bleachers, opp mot 2000 lower tiers, 300 courtside seats og 10 luxury boxes. Så er det bare å bygge litt her og litt der etterhvert som kapasiteten blir trang.

2) Pris: Så mye du kan få når du nesten selger ut stadionen.

This Post:
00
255738.15 in reply to 255738.14
Date: 10/22/2016 18:14:13
Overall Posts Rated:
00
Takk for svaret

Jeg bygger skate men sikkert opp, og en gang vil jeg nok merke at det er nok :-)

øker prisene med litt i ny og ne. dette skal nok gå greit.

Lykke til