BuzzerBeater Forums

Sverige - III.7 > Säsong 9

Säsong 9

Set priority
Show messages by
This Post:
00
94700.1
Date: 06/05/2009 08:31:00
Overall Posts Rated:
11
Ny säsong, vet inte om det är någon mer än jag som kommer skriva på forumet men jag hoppas det. :)

Jag kommer göra om hela mitt lag, så alla spelare är till salu och en hel massa spelare har jag bud på. Möjligt att det är ett nybörjarmisstag och att jag borde satsa på att enbart köpa in TO's, men man vill ju gärna sätta sin egen prägel på laget. ;)

Hoppas kunna göra bra ifrån mig. Tycker jag förstår grunderna, men viktigast nu är att förstå transfern så att jag kan köpa in spelare av den kvalité jag vill ha. Eftersom jag inte hängt med där så mycket kan det gå åt helvete i början om jag inte får några spelare av hyfsad klass... :)

Bestämt mig för att träna centrar, ska bli intressant. Om någon har några tips så feel free to tell me.

This Post:
00
94700.2 in reply to 94700.1
Date: 06/07/2009 19:35:31
Overall Posts Rated:
11
Stabil seger i första matchen. Hoppas att nu när mitt lag är klart så ska det bli playoff.

This Post:
00
94700.3 in reply to 94700.2
Date: 06/10/2009 10:39:17
Overall Posts Rated:
11
Ostabil seger i andra matchen. Dålig taktik av mig? Jag vet inte.

Dålig aktivitet här, men jag ska försöka fortsätta monologen.
Laget är helt klart, nu återstar bara att sälja av de oönskade spelarna. Och försöka träna så bra som möjligt. Laget har vissa spelare med dålig kondis, men dom kommer säkerligen bytas ut under säsongen eller inför nästa säsong mot bättre spelare, så jag orkar inte bry mig om att träna upp det. Kommer i fortsättningen tänka på att inte bjuda på spelare med atrocious stamina...

This Post:
00
94700.4 in reply to 94700.3
Date: 06/11/2009 10:43:01
Overall Posts Rated:
4141
Fortsätt gärna att skriva, jag läser iaf.

Förhoppningsvis så ökar aktiviteten framöver...

"Luck har nothing to do with it..."
This Post:
00
94700.5 in reply to 94700.3
Date: 06/11/2009 16:47:00
Overall Posts Rated:
7575
Jag läser oxå och tycker det är sjukt kul att höra hur andra tänker och funderar kring sina lag...

Meningarna på globala forumet går isär rätt mycket vad det gäller vikten av stamina. Själv tror jag att det är bra att ha hög och tränar det och straffar när det är 2 matcher per vecka.

...men å andra sidan märker jag inte så mycket av det i matcherna. Hade en spelare under hela förra säsongen med atrocious stamina men han hade fortfarande bra betyg och fina prestationer. Skillnaden är att han vilar 2 minuter i mitten av perioden istället för 2 minuter i slutet av perioden....

/Mannen
This Post:
00
94700.6 in reply to 94700.5
Date: 06/11/2009 17:59:33
Overall Posts Rated:
11
Komfortabel seger i dagens match, lirat tre matcher med TDL och är nu uppe på 10 i enthusiasm. Vi får se hur det går när jag väljer att satsa och köra normal, om det ger någon effekt.

Möter Stockholm Bulls som ligger i samma serie som mig, fast i Big 8 och inte Great 8. Dom har några stjärnor så jag tvivlar på att jag kan vinna den med TDL, men cupen är inte prioriterad med tanke på hur oerfaren klubbens manager är. Speciellt inte med tanke på att jag möter min "rival" matchen innan. Någon som vet hur det bestäms, och när/hur det ändras?

Stamina första veckan iallafall, satte träningsschemat innan veckan och har försökt ge de spelare med dålig kondis tillräckligt med speltid. Efter det blir det enbart fokus på centrarna, ID eller IS träning. Troligtvis ID.

Har gått med i en privat liga som börjar imorgon. Förhoppningsvis kan jag testa lite med de olika taktiker som finns där, se vilka som passar mitt lag. Har just nu bara satt 3-2 och 2-3 def, samt chansat vilt i offensiven. ;)

Kul att någon läser, då kanske ni upptäcker när jag skriver något som inte är helt rätt angående taktiker och sånt. För närvarande känns det mest som att jag behöver bygga ett lag som kan passa vissa taktiker, nu är ju mitt lag inte särskilt bra och dom kan lite av varje men ingenting speciellt bra. Får se om jag kan förbättra laget med någon kvalitetsvärvning lite senare, om jag får pengar över efter expansionerna av arenan.

This Post:
00
94700.7 in reply to 94700.5
Date: 06/11/2009 18:05:58
Overall Posts Rated:
11
Jag läser oxå och tycker det är sjukt kul att höra hur andra tänker och funderar kring sina lag...


Kul att höra, hade väl tänkt fortsätta skriva, om inte för något annat så för att kunna skryta utan att någon annan ser det. Nu vet jag att jag är bevakad så jag får väl försöka hålla mig till sanningen. ;)


Meningarna på globala forumet går isär rätt mycket vad det gäller vikten av stamina. Själv tror jag att det är bra att ha hög och tränar det och straffar när det är 2 matcher per vecka.

...men å andra sidan märker jag inte så mycket av det i matcherna. Hade en spelare under hela förra säsongen med atrocious stamina men han hade fortfarande bra betyg och fina prestationer. Skillnaden är att han vilar 2 minuter i mitten av perioden istället för 2 minuter i slutet av perioden....


Min center med atrocious stamina har gjort mest poäng i de få matcher jag spelat. Förhoppningsvis är det inte för att han är egoistisk och kör efter eget huvud, utan för att han helt enkelt är bra på att spela basket. Hoppas få upp han ett snäpp iaf denna vecka, men sen får han klara sig så bra han kan med kass kondis. :)

This Post:
00
94700.8 in reply to 94700.6
Date: 06/11/2009 18:07:06
Overall Posts Rated:
7575
Möter Stockholm Bulls som ligger i samma serie som mig, fast i Big 8 och inte Great 8. Dom har några stjärnor så jag tvivlar på att jag kan vinna den med TDL, men cupen är inte prioriterad med tanke på hur oerfaren klubbens manager är. Speciellt inte med tanke på att jag möter min "rival" matchen innan. Någon som vet hur det bestäms, och när/hur det ändras?

Rival bestäms inför varje säsong och tror det är någon du spelade jämna tuffa matcher m ot föregående säsong. Nya lag får en slumpvis.

Stamina första veckan iallafall, satte träningsschemat innan veckan och har försökt ge de spelare med dålig kondis tillräckligt med speltid. Efter det blir det enbart fokus på centrarna, ID eller IS träning. Troligtvis ID.
När du tränar kondis spelar inte minuterna någon roll. Det är därför många tränar det mellan säsongerna och vi ASG eftersom det är färre matcher och minuter för vanlig träning.

/Mannen
This Post:
00
94700.9 in reply to 94700.8
Date: 06/11/2009 18:22:55
Overall Posts Rated:
11
Ah, det visste jag inte... Aja, gjort är gjort. Tack för infon. Bra att veta inför framtiden.

This Post:
00
94700.10 in reply to 94700.9
Date: 06/12/2009 05:42:41
Overall Posts Rated:
4141
De veckor du inte har 3 matcher, dvs vid All Star Game och i säsongsuppehållet är det bra att köra lagträning (kondis, straffar eller matchform), i övrigt är det att föredra att köra mer specifik träning beroende på vad för possition dina TO har...

"Luck har nothing to do with it..."
This Post:
00
94700.11 in reply to 94700.9
Date: 06/12/2009 05:43:01
Overall Posts Rated:
4141
De veckor du inte har 3 matcher, dvs vid All Star Game och i säsongsuppehållet är det bra att köra lagträning (kondis, straffar eller matchform), i övrigt är det att föredra att köra mer specifik träning beroende på vad för possition dina TO har...

"Luck har nothing to do with it..."